TENDÊNCIAS DA PESQUISA CIENTÍFICA EM EDUCAÇÃO AMBIENTAL: UMA REVISÃO CIENCIOMÉTRICA
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10201646Keywords:
Cienciometria, Consciência ambiental, Meio ambiente, Políticas públicasAbstract
Given the need to understand the current approaches to Environmental Education (EE) in the world, we answer the following questions: (i) Have the studies directed to EE received attention from the scientific community? (ii) what are the trends in EE publications? In the past years, there has been an increase in the number of publications on EE. Brazil stood out in the number of publications, reflecting the concern of Brazilian researchers to promote sustainability and biodiversity maintenance. As for the approaches, the studies are broad, ranging from the influence of policies on environmental protection to the importance of reflection at a global level, proposing international agreements. However, regarding the EE application, given the multiple existing currents, it is worth emphasizing the importance of the teaching-learning process to take place critically so that there is no favoring of the contents promoted and supported by a hegemonic class.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 REVISTA EDUCAÇÃO EM CONTEXTO
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Direitos Autorais
Autores concordam com a transferência dos direitos de publicação para a Revista Educação em Contexto. Os direitos autorais dos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista para a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando a Revista Educação em Contexto como a fonte da primeira publicação.
O conteúdo relatado e as opiniões emitidas nos textos publicados nesta revista são de exclusiva responsabilidade dos autores.