GOIÁS AS A PROTAGONIST: INNOVATION IN EDUCATIONAL POLICIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15723370

Keywords:

Education in Goiás. Educational management. Management by results. Educational innovation.

Abstract

The present study examines the transformations in contemporary Brazilian educational management, with an emphasis on the State of Goiás, highlighting the challenges and innovations arising from the implementation of results-oriented policies. The research, of a bibliographic nature, is based on the analysis of books, scientific articles and official documents. The central objective is to analyze public policies implemented in educational management that promote efficient results and favor the integral development of students in the state of Goiás. The study also investigates the impacts of these policies on educational inequalities, with attention to initiatives aimed at digital inclusion and full-time education. It is concluded that management by results has generated significant advances in efficiency, proven in educational indicators, such as IDEB. These advances highlight the importance of adopting strategies that value technological innovations, cultural diversity, equity and the critical development of students. approaches that value cultural diversity and critical student development, balancing efficiency with inclusion and citizenship.

 

Author Biographies

Maria Zilda Vaz, Secretaria de Estado de Educação de Goiás (SEDUC-GO)

Mestranda no Programa de Pós-graudação em Gestão, Educação e Tecnologias/PPGET –Universidade Estadual de Goiás.
Especialista em Educação Inclusiva e Orientação Educacional;
Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Tocantins (UFT)
(2005);
Atualmente trabalho como Analista de Políticas de Assistência
Social – Secretaria de Estado de Desenvolvimento Social de Goiás e docente, – Secretaria de Estado de Educação de Goiás. Com experiência na área de Educação, com ênfase em Educação e Socioeducação.

Paula Cristina de Oliveira Ferreira Corrêa, Secretaria Municipal de Educação da cidade de Formosa -GO.

Graduada em Letras e Pedagogia pela Faculdades Integradas IESGO em Formosa-GO. Mestranda pelo programa de Pós-Graduação em Gestão, Educação e Tecnologias (PPGET-UEG). Professora Efetiva da Secretaria Municipal de Educação da cidade de Formosa -GO.

Roberto Oliveira Oliveira, Universidade Estadual de Goiás (UEG)

Roberto Oliveira é Doutor em Informática pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (PUC-Rio). Professor adjunto da Universidade Estadual de Goiás (UEG). Atua no Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Gestão, Educação e Tecnologias (PPGET/UEG). É coordenador do Núcleo de Estudos em Engenharia de Software (NEES/UEG). Seus interesses de pesquisa incluem aspectos humanos e sociais e tecnologias computacionais aplicadas

Published

2025-06-26

How to Cite

Vaz, M. Z. ., Paula Cristina de Oliveira Ferreira Corrêa, & Oliveira, R. O. (2025). GOIÁS AS A PROTAGONIST: INNOVATION IN EDUCATIONAL POLICIES. Revista Educação Em Contexto, 4(1), 185–200. https://doi.org/10.5281/zenodo.15723370

Issue

Section

Artigos