Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 1 (2025)
Vol. 4 No. 1 (2025)
Published:
2025-06-26
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Artigos
METODOLOGIAS PEDAGÓGICAS: PRÁTICAS EMPÁTICAS, HUMANIZADAS E DE PROTAGONISMO JUVENIL – UMA REVISÃO SISTEMÁTICA
Welyngton Fernando Alves
9-20
PDF (Português (Brasil))
THE SCHOOL AS A FORMATIVE SPACE FOR LEADERSHIP DEVELOPMENT: CONTEMPORARY PERSPECTIVES AND CHALLENGES
María Concepción Garabandal Morelos González, Prof. Richard
21-35
PDF (Português (Brasil))
THE TEXTUAL CREATION PROCESS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS
AN APPROACH BASED ON GENETIC CRITICISM
Lilian Rodrigues de Souza Oliveira
37-54
PDF (Português (Brasil))
MAPAS CONCEITUAIS COMO ESTRATÉGIAS DE ENSINO E APRENDIZAGEM DE QUÍMICA
Eliane Giselle Silva, Shalimar Calegari Zanatta, Hederson Aparecido Almeida
55-71
PDF (Português (Brasil))
CULTURE CENTERS IN EDUCATION:
BRIDGING POPULAR KNOWLEDGE AND FORMAL SCHOOLING
Vera Lúcia Gonçalves Ferreira, Haroldo Reimer, Mary Anne Vieira Silva
73-82
PDF (Português (Brasil))
The Choro in Goiás
a discographic survey
José Reis de Geus
83-98
PDF (Português (Brasil))
"ALÉM DO RÓTULO”: EXPLORANDO AS DIVERSAS DIMENSÕES DO AUTISMO
ISE HELENA VIEIRA, Clodoaldo Valverde
99-114
PDF (Português (Brasil))
CARACTERIZAÇÃO DAS ABORDAGENS DE ALIMENTAÇÃO E NUTRIÇÃO NOS LIVROS DIDÁTICOS ADOTADOS NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
Jailma Costa Brito, Tatiane Silva da Silva, Juliede de Andrade Alves, Virgínia Campos Machado
115-127
PDF (Português (Brasil))
EXPLORING FORENSIC CHEMISTRY TO MOTIVATE THE PROCESS OF TEACHING-LEARNING CHEMISTRY
Adriana Toshie Okagawa Silva
129-140
PDF (Português (Brasil))
INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NA EDUCAÇÃO: FUNDAMENTOS, APLICAÇÕES E IMPACTOS NO CENÁRIO EDUCACIONAL
Flávia Batista da Silva Vilela
141-153
PDF (Português (Brasil))
COMPLEXITY THEORY AND MATHEMATICAL EDUCATION
THE CHALLENGE OF RECONNECTING KNOWLEDGE
Maria Jordelma Rodrigues Nascimento, Zenaide Dias Teixeira, Jorge Manoel Adão, Sônia Bessa
155-166
PDF (Português (Brasil))
PERCEPTIONS OF DEAF YOUNG PEOPLE AND ADULTS ABOUT BILINGUAL EDUCATION
Desiree Ferreira Nogueira, Claudia Regina Vieira
167-184
PDF (Português (Brasil))
GOIÁS AS A PROTAGONIST: INNOVATION IN EDUCATIONAL POLICIES
Maria Zilda Vaz, Paula Cristina de Oliveira Ferreira Corrêa, Roberto Oliveira Oliveira
185-200
PDF (Português (Brasil))
Ensaios
AFROLATINIDADES: A SAGA DO SAMBA E SUAS VARIAÇÕES MUSICAIS NO BRASIL E PARTE DO CONTINENTE AMERICANO
Nelio Machado
201-208
PDF (Português (Brasil))
STRATEGIES FOR ADDRESSING HOMOPHOBIC BULLYING IN THE SCHOOL ENVIRONMENT
Mailson Moreira dos Santos Gama
209-217
PDF (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
ENTRE ALGORITMOS E PENSADORES: REFLEXÕES SOBRE O USO DA INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NO ENSINO MÉDIO DE HISTÓRIA E FILOSOFIA
Túlio Augusto Alves da Silva
219-222
PDF (Português (Brasil))
AMPLIANDO HORIZONTES RELATO DE EXPERIÊNCIA SOBRE A LEITURA E ESCRITA PARA ALÉM DA CODIFICAÇÃO NAS SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL II
Sheiva Azevedo dos Santos
223-229
PDF (Português (Brasil))
Experience report of the second internship in Portuguese Language
Higor Lima da Silva
231-238
PDF (Português (Brasil))
ARTE E CIÊNCIAS: DESCOBRINDO ESPÉCIES E CRIANDO ANIMAIS COM FOLHAS NA ESCOLA MUNICIPAL PEDRO GOMES DE MENEZES EM GOIÂNIA-GO
Paulino Antonio da Silva Moreira
239-244
PDF (Português (Brasil))
Students' Perception of Recreational Drug Use
Adriana Toshie Okagawa Silva
245-255
PDF (Português (Brasil))
APRENDENDO INGLÊS COM PROMPTS: UMA EXPERIÊNCIA INTERATIVA NO CONTEXTO DO TURISMO EM GOIÁS
Karyelly Guimarães Moreira, Rafael Rodrigues Feitosa
257-266
PDF (Português (Brasil))
Português
Gabrielle Rosa Silva
267-276
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
ISSN
2764-8982
Indexadores/Bases de Dados
Preservação Digital